Semestern... som hade allt

Jaaa, kan ni gissa vad jag kommer att skriva om? =P Fast Angelica har redan varit duktig och skrivit, btw så garvade jag hela tiden när jag läste, men det kan även bero på att det är våra interna skämt...

hmm, lite kortfattat då då, i och för si så skulle jag kunna skriva hur mycket som helst om hur otroligt SKÖNT och UNDERBART en veckas semester på Teneriffa är, men det gör jag inte =P (mest för då har jag väl inga kompisar kvar =)

ok, lördag/söndag för jag vet inte riktigt när lördagen slöt, den bara fortsatte kändes det som.. men som sagt, lördagen tillbringades i Stockholm, och det var jag, Angelica och tusen par... ganska deprimerande för två singlar så vi satt på olika cafeer mesta tiden, med lika trevliga personer i kassan... eller vad säger du Angelica?
Sedan fortsatte vi på kvällen till Arlanda, efter ha våldgästat min morfar ett tag för att komma undan stormen...
Lördag natt är den längsta hittills i mitt liv tror jag... 

   om ni undrar, man sover inte gott på sofforna på Arlanda! Tänk er en hel natt med max 30 min sömn, sen vaknar man av att man fryser, sen är man vaken i ca 20 min och hinner då få upp värmen för att sen somna om, och sedan vakna en halvtimme senare av att man fryser igen...
Vi gav upp vid fem... sen öppnade incheckningen vid sex...  Resten av söndagen blev det bara resande och slappande..

Måndag, soligt och skönt, och soldyrkare som vi var där nere så låg vi i solen så länge som möjligt =)

Tisdag, mulet.. så vi tog en utflykt till södra delen av ön, playas las americas, där var det lika molnigt, så vi åt lunch på ett ganska mysigt ställe, fast vi fick sällskap av ett par katter... Sedan åkte vi tillbaka till vårt hotell..

Onsdagen var solig, så gissa vad Anna och Angelica gjorde =)

Torsdagen hade allt väder, förutom snö och hagel.. Vi låg på solterassen och alla andra har gått för 10 min sedan för det blev mulet, sen kände jag en regndroppe, men Angelica sa att det var inbillning.. Sedan fick hon oxå regndroppar på sig, men hon säger fortfarande "inbillning". 
   Sedan, när det kommer ganska mycket regn, tittar hon på mig och säger med en sån besviken min

"ok, NU regnar det!"

Fredagen tillbringades vid havsbassängerna med sol och vågstänk..
Lördagen tillbringades på ungefär samma sätt..

Lördagskvällen tillbringade vi på vår favvo restaurang, Pomdoro, med god mat
Sen var den underbara veckan slut..

Föresten, läs angelicas blogg  http://angelicahafdelin.blogg.se/m_012008.html, om ni vill läsa alla våra roliga citat..

Här kan ni få några,

"k-k-k-k-kallt!!!!"  - den person som fick dusha sist...

"Fan, har dom fått veckans ranson av varmvatten nu eller?"  - Angelica när hon kom ur dushen sist utan att vara blå..

"vad hälsosamma vi är...."  - Anna i mataffären när vi köpte en flaska vin, en flaska Fanta, en Troblerone och kex..

"- Du slår mig aldrig i sprit!
- Jo, i vin!
- Vin är inte sprit, vin är för fjollor"

Annas konstaterande en kväll på balkongen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0