Dumma data!

Jag har ju tagit en del bilder på min lilla stuga och hade då tänkt lägga upp dom. Så att ni kan se hur jag bor. Men då sa min data - "Hahaha, det kan du glömma!" Och så ett elakt skratt efter det.

Ok, jag är lite bitter på min data just nu, märks det? Aja, får be lite böner, offra någon gåva så får vi se om det funkar imorrn.
Fast egentligen borde jag inte vara förvånad över att jag blir motarbetad idag.

Det hela började med att jag skulle låsa stugan för att traska till jobbet. Nähä, inte det nej. Nyckel-helvetet gick inte att låsa. Jag kunde låsa upp med inte låsa. Jaha, jag ringer till Amir och undrar lite så där förvirrat vad gör jag nu? Amir hade väl inget bra svar så jag löste det hela med att låsa dörren innanför för att sedan hoppa (!) ner från terassdörren. Ja, ni läste rätt, hoppa. Stugan ligger på en backe. Ok, låsgrejen halvt löst för tillfälligt. Tänkte om någon så gärna vill in i min stuga så att dom går runt i snödrivor för att kolla om terassdörren är öppen, för att sedan dra sig upp för den och sen komma in. Då får dom väl göra det.
Ok, stressar nu till jobbet, aningen senare än min planering. På väg dit så möter jag helt plötsligt en sån där fyrhjuling. Den är preeecis så bred som vägen är. Gå på sidan? Hmm, där är det ca 1 m vallar... Aja, tänkte jag, han saktar säkert ner så att jag har tid att försikigt gå ut i snön... HAHA, han saktade inte ner så det var nära att bli en djupdykning i snödrivan. Resultatet? Våta fötter. Ok, stressar (numera irriterad) till jobbet, kommer dit precis innan jag skulle börja. Då kommer jag på att jag var ju tvungen att handla, har ju typ ingen mat hemma. Hmm, Ica har stängt när jag har slutat. Så det var bara att stressa dit på en av rasterna för att kunna äta ikväll. Sen så har det väl inte hänt ngt mer katastrofalt på jobbet, det växlade mellan stendött och jättemkt att göra. Precis som vanligt alltså.

Nu sitter jag hemma, har ätit mat. Är så där lagom trött, ska se Idol och sen är det sussa dags! Imorrn så väntar jobb 11-20, och då är det timgren och johans första dag, så jag ska göra dom sällskap till jobbet! Föresten, på tal om dom. Jag tycker så synd om dom! Deras tåg har typ fastnat eller ngt liknande så dom är ca 4 timmar försenade! Så nu sitter dom på ett tåg till Mora och därifrån så bjuder SJ på taxi hit. Så dom kommer väl inatt nån gång.

Jag skrev ju om min skumma dröm för ngt inlägg sen. Jag drömde om samma sak inatt igen. Jag drömde om att jag hade en dotter. Det har jag gjort nu ett par gånger, och det är helt sjukt hur verkligt det känns! Och jag vet precis hur hon känns, ser ut och luktar. Och jag vet att jag älskar henne över allt annat och...sen vaknar jag. Någon som förstår att jag är allmänt förvirrad när jag vaknar? Imorse så var min första tanke "Vart är hon?"
Hmm, någon som vill skjuta in en förklaring? (den behöver inte ens vara speciellt bra, för jag har absolut ingen aning!)

Nej, ha en mysig fredagkväll!

Kommentarer
Postat av: Fröken Lindström

Grattis Anna du är gravid! Eller?! Verkar onekligen skumt...

2009-12-12 @ 09:49:26
URL: http://sosofofie.blogg.se/
Postat av: Madde

Latent längtan efter en dotter? ;)

2009-12-12 @ 16:06:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0