Höstmys

Haha, ok nu vet jag att den 11 sep så ; Undvek Angelica att plugga (way to go, säger jag som absolut inte behöver plugga) och Karolina träffade mig på jobbet (vi träffas ju aldrig där... =)

Ok, vad har jag då gjort idag? Jag har varit ledig och för en gång skull så har jag tagit det lugnt på min lediga dag! Annars har jag en tendens att försöka hinna med allt som jag ligger efter med på en dag (och oftast så är det saker för kanske 2-3 dagar...)
Jag har även kommit fram till att jag tycker om hösten! Nu så kan man börja tända ljus och mysa på kvällarna och man kan krypa in under en mysig filt och se på en film i höstmörkret.. Nej, jag tycker om hösten! Plus, det här pratade även jag och pappa om häromdagen, så nu kan man pusta ut efter turistsäsongen! Även om det är bra att turisterna kommer till ön, att vi får in pengar och jobb och allt det där, så är det ganska skönt när det bara är vi gotlänningar igen!

Även om vi har en tendens att gå lite för långt ibland, det är helt ok att ta det lugnt ett tag men vi har ibland en tendens att stendö på vintern och sen kommer vi först tillbaka till sommaren igen.. Undrar hur det är att bo på en icke-turistort, är det samma sak där eller märker man inte en sån stor skillnad?

Om det (mot förmodan) finns någon person som bor på en icke-turistort som läser detta, kan du vara snäll och ge mig ett svar?

Nä, håller på att läsa en riktigt bra bok (för 4e gången tror jag, ja jag är knäpp, säg nånting jag inte visste..) och sen så väntar jobb 0845-17 imorrn

Sov Gott Hörrni!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Nu har jag ju inte spenderat en sommar här i Linköping än, men ryktet säger att det är dött på sommaren för att sedan vakna till liv på hösten när alla kommer tillbaka.

2009-09-13 @ 22:15:22
URL: http://angelicahafdelin.blogg.se/
Postat av: Jessica H

Ja Sundsvall är ju inte en turiststad direkt. Där är det typ helt dött på sommaren, och resten av året är det 'normalmyckt' fart, eller vad man ska säga... :)



Och Åre (och sälen) är ju motsatsen till Gotland, där är det livat på vintern ;)

2009-09-14 @ 11:05:56
URL: http://jessicaikent.blogg.se/
Postat av: Karolina

haha, jag fattar inte, vad har att vi träffades på jobbet att göra med att det var den 11 september? ;) och klart jag drar med dig på friskis! du kanske ska ta och köpa kort? kostar 50 kronor per pass annars...

2009-09-14 @ 16:37:19
URL: http://kaaarolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0