Hon tar sig en titt i spegeln när hon är:

3 år
Hon tittar på sig själv och ser en drottning
8 år
Hon tittar på sig själv och ser Askungen eller Törnrosa
15 år
Hon tittar på sig själv och ser en fet, finnig och ful tjej (Mamma, jag KAN inte gå till skolan så här!)
20 år
Hon tittar på sig själv och tänker " Jag är för smal/tjock, för kort/lång, för stripigt/lockigt hår" - Men bestämmer sig för att gå ändå
30 år
Hon tittar på sig själv och tänker " Jag är för smal/tjock, för kort/lång, för stripigt/lockigt hår" - Men bestämmer sig för att hon inte har tid för att fixa till sig så hon går ändå
40 år
Hon tittar på sig själv och tänker "Jag är för smal/tjock, för kort/lång, för stripigt/lockigt hår" - Men säger "Jag är åtminstone ren" och går ändå.
50 år
Hon tittar på sig själv och tänker "Jag är" och går vart hon vill.
60 år
Hon tittar på sig själv och påminner sig om alla människor som inte ens kan se sig själv i en spegel längre. Går ut och övervinner världen.
70 år
Hon tittar på sig själv och ser visdom, skratt, förmåga - och går ut och njuter av livet.
80 år
Bryr sig inte om utseendet. Sätter bara på sig den rosa hatten och går ut för att ha kul i den här världen.

Kanske skulle vi alla sätta på oss den där rosa hatten tidigare.

Kommentarer
Postat av: Freddy

Vi får gå på stan och köpa varsin rosa hatt Anna :)

2009-09-22 @ 23:23:28
Postat av: Anna

hahaha, aaa det får vi göra!! =)

2009-09-24 @ 23:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0