Fame

Ok, nu har Angelica och jag kommit hem från Fame!

En dansfilm (dah!) och den var bra! Jag tycker om dansfilmer, men detta gör även att jag har lite större krav på de filmerna. Men den gjorde mig inte besviken, dock så gick jag ifrån bion med en känsla av att det hade inte gjort något om den hade varit 1-1,5 timme längre - för att få gå lite djupare in i varje karaktär. Få lära känna dom lite bättre. Men det är nog mest min åsikt eftersom jag väldigt sällan vill att en film ska ta slut.

Det som verkligen fick mig att känna att det var en bra film, var det faktum att den står med fötterna på jorden. Allt är inte i ett rosenskimmer och det gör den så mycket mer trovärdig.

Handlingen? Ok, för att vara ärlig - så mycket handling finns det inte i filmen. Den handlar mest om musiken och dansen. Och det är helt ok.
I alla fall, skolan som är i centrum i hela filmen utan att egentligen synas är New York City High School for the Performing Arts och mer i framgrunden är ungdomarna som går på skolan och dom tränar, lever och hoppas att just deras dröm ska uppfyllas.
  Under de 4 år som de går på skolan så händer det mycket. Några upptäcker nya variationer på sina drömmar, andra får en helt ny dröm. Andras drömmar kanske bara kommer att vara drömmar.
 
Regissören var Kevin Tancharoen och han ska ha en eloge att han tog på sig den gamla musikalen från 1980, och versionen från 2009 gjorde att jag vill se den från 1980!
En annan som ska ha en eloge är Marguerite Pomerhn Derricks, koreografen. Dansscenerna är ofta inte speciellt långa (förutom den i slutet av förklarliga skäl) men man kommer ihåg dom och det är väl det som är meningen?

Betyg 4.5 av 5
(jag vill ha en längre version för att kunna lägga till den där sista 0,5 poängen. Utökad DVDutgåva tack!!) 


All information är tagen från www.imdb.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0