thoughts

Då var julen över för detta år.
Jag har lite blandade känslor för julen iår. Det var jättetrevligt på julafton med släkten. Ni vet, det var mycket mat, skratt, skämt och julklappar. Precis som julen ska vara. Och barnen fick oss alla att komma ihåg hur uppspelta man själv var, när man var liten och tomten skulle komma.
Och när vi sedan kom hem från syrran så var det bara mamma, pappa, mattias och jag. Mindre stoj än hos syrran med lika mysigt.
  Men jag har tänkt mycket på min mormor den här julen. Jag saknar henne extra mycket runt min födelsedag och julen. Och i år har det tyvärr varit extra mycket..
   Om man ska förstå varför jag saknar henne mer nu så är det så att hon var alltid nere (hon bodde i sthlm) antingen när jag fyllde år eller under julen. Beroende på om dom skulle fira jul med resten av släkten eller med oss.
Var hon nere hos oss så kom hon in på mitt rum på morgonen och sjöng för mig. Var hon i sthlm så ringde hon alltid och det första hon gjorde var att sjunga.

Ibland är det verkligen sant att man tänker för mkt! Men det har varit en bra jul. Trevligt sällskap, god mat och fina presenter. Fast, helt ärligt, så betyder inte presenter speciellt mkt.

Det som verkligen betyder något i livet är familjen och de personerna som man bryr sig om

Ok, ovanligt långt inlägg. Och klockan är väääldigt mkt, ska snart gå  och sussa. Men först en fråga (Jag har tänkt ännu mer)

Tror ni att det finns spöken?

Kommentarer
Postat av: Angelica

Om det finns spöken? Absolut, spendera en höst på mitt jobb så är alla tvivel som bortblåsta... :P

2008-12-30 @ 07:50:56
URL: http://angelicahafdelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0