Jag protesterar!

Mot vad-han-nu-heter filosofen i OS studion idag, han som pratade om djurens rätt i OS. Ok, fine det han sa om att det inte är rätt att dopa hästarna går jag med på (no shit, sherlock!). Det är inte rätt, det är inte rätt att någon, människa eller djur dopar sig.
 Men när han kommer in på att vi (människorna) tvingar dom (djuren, i det här fallet, hästarna) att hoppa och tävla slår jag i bromsen. Visst, hästarna anmäler sig inte själva till tävlingarna, men jag har haft hästar som har älskat att hoppa mer än jag (och det är en hel del!). Om en häst inte tycker om att hoppa så får man reda på det väldigt fort, och då är det ingen mening med att fortsätta med just den hästen, för helt ärligt, hur bra kan det gå??

Nej, jag är helt säker på att hästarna som tävlar i OS är lika galna i att hoppa som sina ryttare.

Och det här med att man anstränger dom så otroligt mycket och det blir så mycket skador, då främst i fälttävlan, kan jag förstå att folk reagerar på, men helt ärligt, skador sker i alla sporter, Du kan ju faktiskt bli träffad av blixten imorrn här hemma på Gotland!
Och det här med ansträngningen... Hade Bolt vilopuls när han gick imål efter 19,30 på 200 meter????

Bara en fråga...

Nej, som sagt, jag protesterar! Den karl kan i alla fall aldrig ha suttit på en häst...

Nej, nu har jag skrivit av mig all ilska =)

Dagens Hiss: hmm, kan inte bestämma mig, det mesta känns bra just nu..
Dagens Diss: Läs texten ovanför

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0