Första besöket på akuten

Visst låter den rubriken bra? 
   Yup, mitt första besök där inträffade inatt klockan 3 på natten med en brännskadad hand... Jag jobbade i köket och slant när jag skulle skrapa grillen, det resulterade i att handen lades på grillen, som var full av olja.. (AJ!) Sedan försökte jag kyla med vatten, lyckades ej, sedan försökte chefen med brännsalva, hjälpte ej... Och under hela tiden så hyperventilerade jag och tårarna forsade fram.. Sedan så chefen, nu skjutsar jag dig till akuten, men jag fick åka polisbil dit... Väl på akuten så tig det inte lång tid innan jag fick hjälp (skönt...)
   Där fick jag kyla meed både vatten och nån sorts gel (dom hjälpte inte heller.....) Sedan fick jag två tabletter som bla innehöll morfin (yes! tänkte jag) och sedan så väntade vi på läkaren...
   Det måste ha sett roligt ut när man kom in i det rummet, Linda hade åkt med mig ner, Ismael kom ner, liksom Jennie och Björn.. Men det värmde i hjärtat..! ^^
  Iaf så kom läkaren och kollade, (det ser inte så farligt ut... *kiss my as*) och sedan så fick jag bandage så numera så har jag musse-händer!
   Imorrn ska jag till distrikssköterskan och sedan så ska vi se hur länge jag blir borta från jobbet...

Jaja, nu ska jag försöka vårda min stackars vänsterhand...

Dagens Hiss: Människorna på jobbet, dom var så snälla och brydde sig inatt.... Tack!
Dagens Hiss 2: Badade med arbetsgänget lördag morgon kl 5, i Follingbo kalkbrott, mycket trevligt ^^
Dagens Diss: Gissa tre gånger...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lever du? Men, de klart, kanske har annat att göra än blogga...^^
Kramar

2007-09-15 @ 18:15:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0